Τι ανατροπές φέρνει η νέα χρονιά στην αγορά των ταχυμεταφορών και logistics;

Τι ανατροπές φέρνει η νέα χρονιά στην αγορά των ταχυμεταφορών και logistics;

Η «κληρονομιά» που αφήνει πίσω της η πανδημία σχετίζεται με την εδραίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου και πως αυτο επηρεαζει ολη την εφοδιαστική αλυσίδα.  Η ραγδαία ανάπτυξη στις online αγορές ήρθε για να μείνει, τουλάχιστον μέχρι τα καταστήματα λιανικής να είναι πλήρως λειτουργικά και μέχρι οι καταναλωτές να νιώθουν ασφάλεια σε μέρη με πολύ κόσμο.

Όπως όμως ανέδειξε η κρίση, τα logistics στο e-commerce δεν ήταν έτοιμα να διαχειριστούν την αυξημένη ζήτηση. Καθώς η Ελλάδα βγαίνει από την κρίση, η κατάσταση αυτή πρέπει να αλλάξει, με λύσεις που θα προσφέρουν μεγαλύτερη ευελιξία και αποτελεσματικότητα στο τελικό μίλι.

Οι επιχειρήσεις που πρωτοπορησαν εντός της κρίσης δείχνουν το δρόμο, εφαρμόζοντας έξυπνες πρακτικές σε τρεις άξονες:

1) Αξιοποιώντας τα καταστήματα ως σημεία παράδοσης (click & collect) ή/και μετασχηματίζοντάς τα σε προσωρινά σημεία picking online παραγγελιών,

2) Στη διανομή, διασφαλίζοντας ελάχιστο capacity με επιλεγμένους courier και εξετάζοντας εναλλακτικές επιλογές στη λογική του crowdsourcing ή με την προσωρινή ενοικίαση van και δικύκλων, και

3) Στο customer experience, ελαφρύνοντας τις υποσχέσεις για χρόνους παράδοσης με σκοπό να διασφαλίσουν καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αξιοπιστία. Ωστόσο, για κάποιες άλλες επιχειρήσεις ήρθε η ώρα να αδράξουν την ευκαιρία με νέες υπηρεσίες παράδοσης, όπως αυθημερόν παραλαβές από το κατάστημα χωρίς ουρές, εύκολες επιστροφές και εγγυημένα time-slots, πάντα με γνώμονα τη διευκόλυνση των καταναλωτών στις online αγορές τους.

Τι σημαίνει αυτό;  Ότι θα χρειαστούν αλλαγες στον τροπο που αγορα των ταχυμεταφορων και logistics είναι τώρα οργανωμένη, με την χρήση νέων τεχνολογιών, με περισσότερες έξυπνες αποθήκες, όπου θα κάθε αποστολή θα γίνεται με γνωμονα τις αναγκες του εκάστοτε πελάτη, οι οποίες δεν ειναι σταθερες και ιδιες για ολους. Η αναγκη για χαμηλοτερη τιμη δεν συμβαδιζει παντα με την αναγκη για ταχυτερη αποστολη. Ηρθε η ώρα να περάσει η επιλογή αυτή στον καταναλωτή.

Η WeShip εχει δημιουργησει μια πλατφορμα οπου καθε επιχειρηση που προσφερει υπηρεσιες στο last-mile, μπορει να διασυνδεθεί και να προσφέρει τις υπηρεσίες της. Σκοπος μας να βοηθήσουμε όποιον ψάχνει τον καλύτερο τροπο να στείλει ενα δέμα απο το σημείο Α στο σημείο Β. Αυτη η πλατφορμα, εχει σχεδιαστει για εταιρειες ταχυμεταφορων, για εταιρειες on-demand delivery - με μηχανακια, ποδηλατα ή drones, ακομη και για εταιρειες taxi ή μεταφορικες που μπορουν να προσφερουν υπηρεσιες, αναλογα με την καθε ζητηση, λαμβανοντας υπ'οψην το σημειο παραλαβης, παραδοσης, το μεγεθος και το βαρος της αποστολης, το κόστος και φυσικα την ταχύτητα που θέλουμε να γίνει η παράδοση.



Πιστευουμε οτι το 2021 θα ειναι η χρονια που θα δουμε μεγαλες αλλαγες στην αγορα των ταχυμεταφορων. Οι συνθηκες εχουν ωριμασει για σημαντικες επενδυσεις.  Χρειάζεται να προσπαθήσουμε να δούμε τη ‘μεγάλη εικόνα’ για τις ταχυμεταφορές, αυτή που στο μέλλον τις καθιστά εξίσου σημαντικές με το 5G και τις οπτικές ίνες για την οικονομία μας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο στηρίζεται τόσο στην ηλεκτρονική παραγγελία, όσο και στην φυσική παράδοση. Για την πρώτη χρειαζόμαστε τα τηλεπικοινωνιακά μας δίκτυα, για την δεύτερη τις ταχυμεταφορές μας. Πρόκειται για δυο ισότιμα μέλη της οικονομίας του μέλλοντος μας.