Δημιουργία e shop τι χρειάζεται; (Αναλυτικός οδηγός)

eshop Φεβ 05, 2021

Ψάχνεις να βρείς τι χρειάζεται να κάνεις για να δημιουργήσεις το δικό σου eshop; Λόγω του πρόσφατου ΕΣΠΑ που ανακοινώθηκε η δημιουργία eshop είναι κάτι που απασχολεί όλο και περισσότερους επαγγελματίες που αναζητούν τι χρειάζεται για να φτιάξουν το δικό τους e shop. Δες στον παρακάτω αναλυτικό οδηγό τι χρειάζεται να κάνεις για να ξεκινήσεις!

Στον οδηγό αυτό υποθέτουμε οτι έχεις αποφασίσει τι είναι αυτό που θέλεις να πουλάει το eshop σου! Εαν δεν το έχεις κάνει τότε καλό θα είναι να κάνεις μια έρευνα σε αλλα eshop και στον ανταγωνισμό καθώς σίγουρα αυτό θα επηρεάσει την επιτυχία που θα έχει το eshop σου!

Ενας απλός τρόπος για να το κάνεις είναι να ψάξεις στο google την λέξη που θα έψαχνε κάποιος για να βρεί τα αντικείμενά σου. Για παράδειγμα εαν σκοπεύσεις να πουλήσεις ανδρικά σανδάλια στην Αθήνα, μπορείς να ψάξεις στο google ακριβώς τη φράση "ανδρικά σανδάλια στην Αθήνα" προκειμένου να δείς τα αποτελέσματα που θα προκύψουν.

Αφού λοιπόν κάνεις μια έρευνα για τον ανταγωνισμό που θα έχει το eshop σου και αποφασίσεις ποια θα είναι η κατευθυνση σου, ήρθε η ώρα να ξεκινήσεις με τα διαδικαστικά ωστε να ετοιμάσεις τη λειτουρ

Ποια ειναι τα πράγματα που θα χρειαστείς λοιπόν;

1. Έναρξη επιχείρησης στην εφορία

Εαν το eshop που ανοίγεις είναι η πρώτη σου επιχείρηση, τοτε θα πρέπει να κάνεις έναρξη εταιρείας προκειμένου να μπορείς να εκδίδεις παραστατικά πώλησης (επιβάλλονται απο την νομοθεσία).

Εαν ομως έχετε ήδη επιχείρηση τότοε μπορείτε πολύ εύκολα να μιλήσετε με τον λογιστή που έχει αναλάβει τα λογιστικά της επιχείρησής σας, προκειμένου να δείτε αν απαιτείται να ανοίξετε επιπλέον ΚΑΔ.

Σε κάθε περίπτωση καλό είναι να επικοινωνήσετε πάντως με ενα λογιστή ή δικηγόρο για να σιγουρευτείτε οτι πριν κάνετε οποιαδήποτε κίνηση έχετε τακτοποιήσει όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και είστε έτοιμοι να ξεκινήσετε να πουλάτε με το eshop σας online.

Τι χρειάζεται αν δεν έχετε εταιρεία;

Εαν δεν έχετε εταιρεία θα πρέπει να ιδρύσετε μια ακολουθώντας τα παρακάτω βήματα

  1. Εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο και έλεγχος της επωνυμίας της επιχείρησής σας. Στην περίπτωση των eshop μπορείτε επιλέξετε μεταξύ επαγγελματικού και εμπορικού επιμελητηρίου (καλό θα ήταν να το συζητήσετε με το λογιστή σας)
  2. Αφού γίνει το παραπάνω θα πρέπει να ασχοληθείται με την προσκόμιση βεβαίωσης εγγραφής στον ασφαλιστικό φορέα (ΕΦΚΑ / ΟΑΕΕ) την οποία θα πρέπει μετά να δώσετε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.
  3. Το επόμενο βήμα σας θα είναι η έναρξη στην εφορία και η διαδικασία που απαιτείται προκειμένου να αποκτήσετε το ΑΦΜ της εταιρείας σας.
  4. Τέλος θα πρέπει να οριστικοποιηθεί η εγγραφή στο αρμόδιο επιμελητήριο (οπως αναφέρθηκε στο βήμα 1 μπορεί να γίνει επιλογή μεταξύ επαγγελματικού και εμπορικού επιμελητηρίου) και καταχώρηση της επιχείρησής σας στο γενικό εμπορικό μητρώο (ΓΕΜΗ).

Ειναι απαραίτητη η ύπαρξη φυσικού καταστήματος;

Η σύντομη απάντηση είναι όχι. Αυτό είναι και το θετικό με τα eshop, οτι δεν χρειάζεται κάποιος να έχει ενα φυσικό κατάστημα. Απο την άλλη για να λειτουργήσει σωστά ενα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να υπάρχει ενας χώρος αποθήκευσης των προϊόντων. Ο ιδιος χώρος μπορεί να αποτελεί και την νόμιμη έδρα που θα δηλώσετε για την επιχείρησή σας καθώς εκεί θα γίνεται η συλλογή και αποστολή των προϊόντων σας.

Σε περίπτωση που δεν διαθέτετε ενα τέτοιο χώρο, πολύ πιθανον να μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο δικό σας σπίτι. Θα πρέπει να το συζητήσετε με το λογιστή σας καθώς υπάρχουν πολλές περιπτώσεις.

2. Νομική κάλυψη πριν ανοίξω το eshop μου

Ενα σημαντικό κομμάτι (οπως σε κάθε νεο ξεκίνημα) είναι να ελέγξετε νομικά τι χρειάζεται αυτό που πάτε να κάνετε. Πολλές φορές παρατηρούμε πολλά προβλήματα στην κατηγορία της νομικής κάλυψης κυρίως επειδή δεν είχε γίνει σωστή έρευνα στην αρχή που κάποιος αποφάσισε να δημιουργήσει ένα νεο eshop

Πριν να μιλήσετε με ενα δικηγόρο καλό θα είναι να κάνετε τη δική σας έρευνα. Ψάξτε μερικά μεγάλα eshop απο τα οποία έχετε κάνει αγορές στο παρελθόν. Θα παρατηρήσετε οτι έχουν τις παρακάτω απαραίτητες σελίδες:

  • Όροι χρήσης: Εξηγεί στους χρήστες ενος eshop (και γενικότερα μιας ιστοσελίδας) καποιες βασικές έννοιες σχετικές με το κατάστημα, πως λειτουργεί, Τα Δικαιώματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που σχετίζονται με το κατάστημα αυτό, τα δικαιώματα σχετικά με τη χρήση συνδέσμων σε δικτυακούς τόπους τρίτων, τον περιορισμό ευθύνης της εταιρείας και πολλά άλλα! Αυτά λοιπόν είναι απαραίτητο να είναι στην ιστοσελίδα σας και θα πρέπει να δημιουργηθούν με τον δικηγόρο σας προκειμένου να αποφύγετε τυχον προβλήματα που μπορεί να προκύψουν απο τους πελάτες σας και τις ευθύνες που μπορεί να καταλογιστείτε.
  • Πολιτική απορρήτου: Επίσης απαραίτητο. Αφορά μια ενημέρωση στους πελάτες του eshop σας για την επεξεργασία των προσωπικών τους Δεδομένων, τι είναι το GDPR και ποιες κατηγορίες προσωπικών δεδομένων επεξεργάζετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα.
  • Εκτός απο τα παραπάνω υπάρχουν πολλά άλλα που θα πρέπει να καθορίσετε και ορίζουν ουσιαστικά την πολιτική της εταιρεία σας. Θα πρέπει λοιπόν να καθορίσετε τις πολιτικές παραγγελιών (πως μπορεί καποιος να παραγγείλει, πως γίνεται η διαχείρηση μιας παραγγελίας και η εξυπηρέτησή της κλπ), πολιτικές πληρωμών (πως δέχεται πληρωμές το κατάστημά σας, με ποιές τράπεζες συνεργάζεστε, εαν είναι δυνατή η αντικαταβολή κλπ), πολιτική αποστολής και επιστροφής προϊόντων (πως στέλνετε τις παραγγελίες σας απο το eshop σας. Δείτε περισσότερα για το πως μπορείτε να συνεργαστείτε με το weship για να σας βοηθήσει να αυτοματοποιήσετε τις αποστολές σας  >>> εδώ <<< ).
  • Ενα άλλο σημαντικό κομμάτι είναι να κατοχυρώσετε τα πνευματικά δικαιώματα της επιχείρησής σας (εμπορικά σήματα, πατέντες, εφαρμογές και οτιδήποτε άλλο θεωρείτε οτι αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία της επιχείρησής σας και κανένας άλλος δεν μπορεί να αντιγράψει ή να χρησιμοποιήσει χωρίς εσείς να το γνωρίζετε)

3. Επιλογή της μεταφορικής εταιρείας - courier που θα αναλάβει την αποστολή των προΐόντων μου

Το τρίτο βήμα στη λίστα είναι λοιπόν να αποφασίσεις πως θα στέλνεις τα προΐόντα σου, στους πελάτες σου. Εδώ μπορούμε να βοηθήσουμε, καθώς διαθέτουμε πολύ μεγάλη εμπειρία στην αποστολή και παραλαβή προΐόντων!

Το weship.gr συνεργάζεται με μικρά και μεγάλα eshop με τα μοναδικά plugin που παρέχει ώστε η διαδικασία αποστολής να αυτοματοποιηθεί και να γίνει πολύ εύκολη για εσάς! Τέλος η καταχώρηση δεδομένων σε πολλαπλά συστήματα. Τώρα όλα με το weship γίνονται αυτόματα!

Πως μπορείς να στείλεις τα δέματά σου με το weship;

To weship σου δίνει τη δυνατότητα να συνδεθείς οχι μόνο με μία αλλα με δεκάδες επιλογές αποστολής των προΐόντων σου. Έτσι πλεον δεν χρειάζεται να τρέχεις. Ολα τα κάνουμε εμείς. Εσύ απλά διασυνδέεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα με το weship και απο εκεί και πέρα αναλαμβάνουμε εμείς την:

  • Αυτόματη δημιουργια ετικέτων αποστολής (voucher)
  • Αυτόματη εντολή pickup (για να έρθει η κούριερ να παραλάβει το δέμα)
  • Αυτόματη ενημέρωση με tracking number (για να μπορει ο πελάτης σου και εσύ να παρακολουθείς την εξέλιξη της αποστολής)
  • Στατιστικά των αποστολών σου
  • Ενέργειες με απλά κλικ (ακύρωση αποστολής, δημιουργία νεου pickup και πολλά άλλα)

Όλα αυτά παρέχονται σε ενα όμορφο και εύχρηστο περιβάλλον για να μπορείς να διαχειριστείς τις αποστολές σου εύκολα και γρήγορα.

Επιπλέον το weship δίνει την επιλογή στους πελάτες σας να επιλέξουν τον τρόπο αποστολής που επιθυμούν (είτε με βάση την τιμή είτε με βάση την ταχύτητα αποστολής).

Μπορείς να κάνεις κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο για να επικοινωνήσεις με την ομάδα μας και να σε καθοδηγήσουμε για τις αποστολές σου!



4. Υποστήριξη των πελατών σου (customer support)

Oπως σε όλες τις εταιρείες, έτσι και στην περίπτωση του ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop) θα πρέπει να μπορείτε (εσείς ή κάποιος υπάλληλος σας) να υποστηρίξετε τους πελάτες σας σε τυχον απορίες που θα έχουν ή προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν. Αυτό σημαίνει οτι θα πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να λαμβάνετε email, τηλέφωνα καθώς και μηνύματα στο online chat (οπως κάνουμε εμείς μεσα απο το μπλέ εικονίδιο που βρίσκεται κάτω δεξιά στη σελίδα αυτή) για να βοηθήσετε τους πελάτες σας σε οτιδήποτε προκύψει.

Για να πετύχετε στο κομμάτι αυτό θα πρέπει οι απαντήσεις σας να ειναι όσο το δυνατόν πιο γρήγορες και πιο στοχευμένες ώστε ο πελάτης σας να μπορεί πολύ γρήγορα να βοηθηθεί και να ολοκληρώσει την παραγγελία του ή να μάθει ποια θα είναι τα επόμενα βήματα σε περίπτωση που δεν έχει παραλάβει το αντικείμενό του ή συμβαίνει κάτι άλλο που θα πρέπει εσείς και το τμήμα εξυπηρέτησής σας να αναλάβει και να διερευνήσει παραπάνω.

5. Λήψη πληρωμών από το eshop μου

Εδώ θα βοηθήσει η τεχνολογία. Υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις που βοηθούν στη διασύνδεση του καταστήματός σας με μια λύση πληρωμών.

Ο καλύτερος τρόπος για να προχωρήσετε στο συγκεκριμένο κομμάτι είναι να επικοινωνήσετε με την εταιρεία η οποία θα αναλαβει το eshop σας ή τον προγραμματιστή που γνωρίζετε και έχει αναλάβει να σας βοηθήσει.

Στην αγορά υπάρχουν διάφορες λύσεις για πληρωμές. Αναφέρουμε ενδεικτικά τους παρακάτω τρόπους για να λαμβάνετε πληρωμές:

  • Για πληρωμή με πιστωτική κάρτα υπάρχουν διάφορες λύσεις όπως Cardlink, i-bank ecommerce, ePOS Paycenter)
  • Payment gateways οπως το Paypal, Skrill, Viva Wallet, EveryPay, Stripe και πολλά άλλα
  • Plugins σε περίπτωση που το eshop σας τρέχει πανω σε woocomerce, shopify κλπ τα οποία αναλαμβάνουν την επικοινωνία με ενα payment gateway

Τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιος πελάτης δεν θέλει να πληρώσει online;

Πολλές φορές οι Έλληνες καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τις online συναλλαγές. Αν και τα τελευταία χρόνια αυτό αλλάζει ίσως άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας να επικοινωνήσουν μαζί σας και να σας ρωτήσουν αν θα μπορούσαν να αγοράσουν κάτι χωρίς να πληρώσουν online. Πολλοί λοιπόν προτιμούν ώς πιο «ασφαλή» μέθοδο τις πληρωμές που δεν γίνονται online (γνωστές με τον ορο offline πληρωμές). Στην κατηγορία αυτή έχουμε:

  • Κατάθεση σε μια τράπεζα που επιλέγει ο πελάτης ή παρέχεται απο το κατάστημα,
  • Δυνατότητα αντικαταβολής μέσω της courier που συνεργάζεται το κατάστημά μας
  • Στην περίπτωση που υπάρχει φυσικό κατάστημα μπορεί να γίνει πληρωμή και παραλαβή από το φυσικό κατάστημα (ακόμα και αν ο χρήστης είδε για πρώτη φορά το προιον online)

6. Προώθηση και αύξηση πελατών για το eshop σου

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν όλες οι ενέργειες τις οποίες θα πρέπει να κάνεις προκειμένου να έρθει κόσμος στο eshop σου. Πολλοί νεοι επιχειρηματίες θεωρούν οτι αφού δημιουργήσουν ένα eshop, οι πελάτες θα αρχίσουν να κάνουν χιλιάδες παραγγελίες καθημερινά online. Τα πράγματα ομως δεν είναι τόσο απλά. Θα πρέπει να γίνει μια σωστή μελέτη στο κομμάτι της προώθησης.

Εδώ σημαντικό ρόλο έχουν και τα online εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν καθώς και η τεχνική γνώση πάνω στο αντικείμενο. Μια καλή επιλογή είναι να έρθετε σε επικοινωνία με μια εταιρεία η οποία ασχολείται με την προώθηση ιστοσελίδων και eshop ώστε να σας εξηγήσουν ποιά θα πρέπει να είναι τα απαραίτητα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε προκειμένου να αρχίσετε να λαμβάνετε περισσότερες παραγγελίες και επισκέπτες στο website του eshop σας.

Κάποιοι απο τους πιο συνηθισμένους τρόπους για να μεγαλώσετε το eshop σας είναι οι παρακάτω:

  • SEO & Search Engine Marketing (για παράδειγμα διαφημίσεις στην google)
  • Social media marketing & advertising (διαφημίσεις και posts στο Facebook, twitter, instagram, pinterest,...)
  • Ιστοσελίδες σύγκρισης τιμών( προώθηση της σελίδας σας στο skroutz, best price,glami,... )
  • Ξένα Marketplaces (amazon, ebay,...)
  • Προώθηση με video (Youtube)
  • Προώθηση με ήχο (clubhouse)
  • email marketing (αποστολή email και καμπάνιες προώθησης)
  • Προώθηση μέσω podcast (spotify κλπ)
  • Link building (προώθηση μέσω άλλων ιστοσελίδων)

Όλα τα παραπάνω (και πολλά άλλα που δεν αναφέρονται στην λίστα μας) αποτελούν τρόπους με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις το κατάστημά σου και να αυξήσεις τον αριθμό των πωλήσεών σου.

Φυσικά οι παραπάνω τρόποι προσθέτουν ένα επιπλέον κόστος, αλλά υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορείτε πολύ συγκεκριμένα να μετρήσετε πόσους χρήστες κερδίζεται απο κάθε προωθήτική ενέργεια, τι ROI (return on investment, δηλαδη πόσα χρήματα σας επιστρέφουν για κάθε ευρώ που ξοδεύεται) έχετε κλπ

7. Εκπλήρωση των παραγγελιών σου και συσκευασία

Στο κομμάτι αυτό γίνονται τα πρώτα βήματα στην Ελλάδα αυτή την περίοδο! Το κομμάτι της εκπλήρωσης των αποστολών είναι ένα νέο κομμάτι το οποίο μπορεί να αναλάβει μια εταιρεία με αποθήκες.

Στην κατηγορία αυτή ανήκει τόσο το κομμάτι της προσωρινής αποθήκευσης των προΐοντων σου, αλλά και η διαδικασία που απαιτείται για την εκπλήρωσή τους και της γρήγορης αποστολής τους.

Πλέον το παραδοσιακό μοντέλο αλλάζει. Τα εμπορεύματά σου δεν χρειάζεται να είναι στην δική σου αποθήκη. Μπορούν να βρίσκονται σε άλλες αποθήκες (που συνήθως βρίσκονται στρατηγικά τοποθετημένα στα αστικά κέντρα) έτσι ώστε η συσκευασία και αποστολή τους στον τελικό καταναλωτή να γίνεται γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να κάνεις κάτι.

Μπορείς να δείς περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό μας άρθρο σχετικά με τις αποθήκες και τα fulfillment centers στην Ελλάδα.

>> ΕΔΩ <<

8. Τεχνική υποστήριξη και updates για το eshop σου

Όταν έχουμε να κάνουμε με ηλεκτρονικά καταστήματα, θα πρέπει να σιγουρευτούμε οτι έχουμε την κατάλληλη τεχνική υποστήριξη προκειμένουν το eshop μας να λειτουργεί συνεχώς χωρίς να υπάρχουν προβλήματα, καθυστερήσεις ή άλλα τεχνικά ζητήματα που θα δυσκολέψουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες σας θα βάζουν παραγγελίες.

Θα πρέπει λοιπόν να έρθετε σε επαφή με μια τεχνική ομάδα ή εταιρεία που αναλαμβάνει την δημιουργία και συντήρηση eshop

Μην ξεχνάτε οτι οπως και τα φυσικά καταστήματα έτσι και τα eshop χρειάζονται συντήρηση, updates και προσθήκη νέων εργαλείων για να συνεχίσουν να λειτουργούν αποδοτικά όσο η τεχνολογια εξελισσεται

Για οποιαδήποτε απορία έχετε σχετικά με τα παραπάνω και ιδιαίτερα με την αποστολή δεμάτων απο το eshop σας, μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο [email protected] ή απευθείας στο chat που βρίσκεται κάτω δεξιά σε όλες τις σελίδες του https://weship.gr



Tags

Μάθε τα τελευταία νέα για το weship.gr και κάνε τις αποστολές εύκολες και γρήγορες!



Στείλε το δέμα σου σήμερα μεσω του weship.gr
Κάνε κλίκ