Πώς να προετοιμάσετε το e-shop σας για την Black Friday;

Πώς να προετοιμάσετε το e-shop σας για την Black Friday;

Το τέλος του έτους, παραδοσιακά, είναι η πιο πολυάσχολη περίοδος για το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce). Αυτό συνεπάγεται ότι επιφέρει σημαντικά κέρδη στα e-shops. Είναι εκπληκτικό να παρακολουθεί κανείς τους καταναλωτές να σπεύδουν γρήγορα να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους προκειμένω να επιτύχουν τις καλύτερες προσφορές, κυρίως σε είδη ηλεκτρονικά, τεχνολογίας και οικιακά είδη.  Την ίδια στιγμή, βέβαια, υπάρχει και η αποκορύφωση των πωλήσεων για τα e-shops.

Στο τέλος του έτους, λοιπόν, τοποθετούνται οι αγορές για τα χριστουγεννιάτικα δώρα ενώ ένα μήνα πριν, υπάρχει η πλέον επιτυχημένη και γνωστή ημέρα, επικαλούμενη ως Black Friday. Η Black Friday πραγματοποιείται συνήθως την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι καταναλωτές μπορούν να επιτύχουν σημαντικές προσφορές και μεγάλες εκπτώσεις σε μία ευρεία ποικιλία προϊόντων.

>>> Διαχείριση αποστολών με το Shiplemon για να βάλεις σε τάξη τις αποστολές σου σήμερα

Είναι γεγονός ότι η Black Friday έχει γνωρίσει μεγάλη άνθηση και στην Ελλάδα πέρα από το εξωτερικό. Μεγάλο ποσοστό καταναλωτών αναμένει την Black Friday και αντίστοιχα, οι επιχειρήσεις αρκετό καιρό πριν προετοιμάζονται κατάλληλα για την ημέρα αυτή. Η απαραίτητη προετοιμασία συνεπάγεται τη μεγιστοποίηση πωλήσεων και την ευχαρίστηση/ικανοποίηση των καταναλωτών τους.

Αρκετοί online retailers αρχίζουν να προωθούν τις Black Friday προσφορές τους νωρίτερα και ίσως να είναι μία καλή και έξυπνη κίνηση προκειμένω να επεκτείνουν τις πωλήσεις τους την περίοδο αυτή. Τα e-shops πια έχουν εφεύρει αρκετούς έξυπνους τρόπους ώστε να κρατούν ενήμερους και ενεργά εμπλεκόμενους τους πελάτες τους. Για παράδειγμα, κάποιες από αυτές τις ενέργειες είναι οι ακόλουθες:

· Ειδικές προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες.

· Αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της Black Friday.

· Προωθητικές πωλήσεις και events στα social media.

· Εκπτωτικά κουπόνια.

Πέρα όμως από τις προωθητικές ενέργειες, τα e-shops οφείλουν να αναρωτηθούν πόσο καλά είναι προετοιμασμένα να ανταπεξέλθουν στον αυξημένο όγκο ηλεκτρονικών παραγγελιών και μάλιστα, τι πρέπει να κάνουν ώστε να μεγιστοποιήσουν τις πωλήσεις τους και την ευχαρίστηση των πελατών τους την Black Friday.

Photo by Ashkan Forouzani / Unsplash

Για το λόγο αυτό, στη συνέχεια του άρθρου, παρουσιάζονται χρήσιμες συμβουλές για την κατάλληλη προετοιμασία ενός e-shop για την Black Friday.

>>> Διαχείριση αποστολών με το Shiplemon για να βάλεις σε τάξη τις αποστολές σου σήμερα

1. Ξεκινήστε την προετοιμασία νωρίς βάσει στρατηγικής.

Είναι σημαντικό να μην αναμένετε τα μέσα Νοεμβρίου ώστε να ξεκινήσετε να προετοιμάζεστε για την Black Friday διότι είναι πολύ πιθανόν ότι έχετε αργήσει. Για την κατάλληλη προσέλκυση πελατών, θα πρέπει να έχετε φροντίσει όλες οι μακέτες να έχουν δημιουργηθεί εγκαίρως καθώς και το διαφημιστικό budget που έχετε αποφασίσει να επενδύσετε. Ο καθορισμός για την υλοποίηση των καμπανιών που θα λάβουν μέρος στο e-shop σας κατά την Black Friday πρέπει να έχουν αποφασιστεί καιρό πριν ώστε να τρέχουν καθόλη τη διάρκεια της Black Friday. Στην κατάλληλη προετοιμασία συγκαταλέγονται και οι όποιες τροποποιήσεις απαιτηθούν ώστε να μην υπάρχει αρνητική εντύπωση για το καταναλωτικό κοινό.

2. Αξιοποιήστε όλα τα διαθέσιμα κανάλια.

Μπορεί για κάποιους να φαντάζει ως δεδομένο, όμως, η πραγματικότητα δεν το επιβεβαιώνει. Τα e-shops που συμμετέχουν με καμπάνιες στην Black Friday πρέπει να πρωθούν τις καμπάνιες τους σε κάθε διαθέσιμο κανάλι που έχουν τη δυνατότητα.

Ο λόγος είναι ότι η έντονη και ολοκληρωμένη προβολή της καμπάνιας τους οφείλει να είναι ευκρινής για την ημέρα της Black Friday.  Οι όποιες προσφορές έχει αποφασίσει κάθε e-shop πρέπει να είναι online στην αρχική σελίδα ενώ αντίστοιχη αναφορά πρέπει να γίνεται και στα κοινωνικά δίκτυα του. Η στοχευμένη καμπάνια με newsletters, η πληρωμένη διαφήμιση σε διάφορες πλατφόρμες, όπως η Google και το Facebook επιφέρουν σημαντικά αποτελέσματα.

Πέρα από το Facebook και την Google τα οποία αποτελούν σημαντικά κανάλια προβολής, απαιτείται και η αξιοποίηση όλων των offline καναλιών. Έντονη προβολή στο φυσικό κατάστημα, flyers στην τοπική αγορά και SMS σε υφιστάμενο πελατολόγιο είναι ορισμένες ενέργειες χαμηλού κόστους που μπορούν όμως να ενισχύσουν τις πωλήσεις στην Black Friday.

>>> Διαχείριση αποστολών με το Shiplemon για να βάλεις σε τάξη τις αποστολές σου σήμερα

3. Επιλέξτε το προϊοντικό μείγμα που θα προωθήσετε στο e-shop σας.

Σε κάποιες περιπτώσεις, η συμμετοχή στην Black Friday περιορίζεται σε ένα κουπόνι ή σε μία ενιαία έκπτωση. Όμως, γίνεται αντιληπτό ότι τα περιθώρια κέρδους δεν είναι ίδια για όλα τα προϊόντα. Έτσι, λοιπόν, προκειμένω να διαφοροποιηθείτε και από τα ανταγωνιστικά e-shops πρέπει να καθορίσετε εκείνα τα προϊόντα ή brands που θέλετε να προωθήσετε.

Για την ακόμη μεγαλύτερη προβολή και ευχαρίστηση των καταναλωτών μπορείτε να επιλέξετε να εναλλάσσετε τα προϊόντα που συμμετέχουν με μεγάλες εκπτώσεις στη Black Friday με αποτέλεσμα να επιτύχετε την ακόμη μεγαλύτερη ευχαρίστηση και ικανοποίηση των καταναλωτών σας.

Είναι σημαντικό να λάβετε κατά νου και τις προϊόντικές κατηγορίες οι οποίες είναι δημοφιλείς για αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday. Για παράδειγμα, προϊόντα όπως τεχνολογίας, gaming, λευκές συσκευές αποτελούν κατηγορίες στις οποίες οι καταναλωτές επιδιώκουν μεγάλες προσφορές και εκπτώσεις για να αγοράσουν.

4. Οργανώστε το απόθεμα σας.

Έχοντας επιλέξει τα προϊόντα που θέλετε να προωθήσετε πιο έντονα στην Black Friday, πρέπει να φροντίσετε να έχετε επαρκές απόθεμα ώστε να μπορείτε μέσω του e-shop να ανταποκριθείτε στην αυξημένη ζήτηση των καταναλωτών σας. Θα πρέπει να αγοράσετε άμεσα επιπλέον τεμάχια ώστε να αποφύγετε την εξάντληση των αποθεμάτων σας αμέσως. Είναι λογικό και ενδέχεται να βγείτε out of stock σε κάποια προϊόντα αλλά είναι σημαντικό να αποφύγετε την γενικευμένη αυτή κατάσταση.

Η γενική εξάντληση αποθέματος στην προϊοντική κατηγορία που συμμετέχει στην Black Friday θα αποφέρει μείωση του τζίρου του e-shop σας αλλά και τη δυσαρέσκεια των πελατών σας. Ενδέχεται να προκαλέσει την αρνητική εντύπωση στους επισκέπτες του e-shop αλλά και την καχυποψία ότι οι προσφορές δεν είναι αληθινές και στόχος είναι η προσέλκυση επισκεπτών.

5. Οργανώστε τις αποστολές σας χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα διαχειρισης αποστολών

Μια πλατφόρμα διαχείρισης αποστολών σας επιτρέπει να οργανώσετε τις αποστολές και τις αντικαταβολές σας, να παρακολουθήσετε που υπάρχουν καθυστερήσεις και να εκδώσετε αυτόματα τις ετικέτες αποστολής (μέσω δωρεάν διασύνδεσης με το eshop σας)



6. Τεχνικός έλεγχος για την ταχύτητα και αξιοπιστία του e-shop σας.

Είναι σημαντικό να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος για τη λειτουργικότητα του e-shop σας. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πρέπει να ελεγχθεί κατά πόσο είναι γρήγορο και εύχρηστο προς όλες τις συσκευές και κυρίως για τα κινητά τηλέφωνα. Το πλεονέκτημα ότι το e-shop σας είναι mobile friendly προσδίδει επιπλέον αξία και ικανοποίηση στους επισκέπτες σας. Επίσης, πρέπει να ελέγξετε εάν η διαδικασία για την ολοκλήρωση της αγοράς είναι εύκολη και δεν μπερδεύει τους πελάτες κυρίως  με την εξαργύρωση κουπονιών και εκπτωτικών κωδικών.

Προτείνεται να υπάρχει η δυνατότητα σε κάθε προϊόν να εμφανίζονται προτάσεις συμπληρωματικών προϊόντων και κατά προτίμηση να είναι και αυτά εκπτωτικά ώστε να ενισχύσετε το cross-selling κατά τη διάρκεια της Black Friday. Η ύπαρξη της δωροκάρτας για μελλοντική αγορά με την διάθεση κάποιας έκπτωσης αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για την προετοιμασία του e-shop σας.

Παραπάνω αναφέρθηκαν οι σημαντικότερες συμβουλές για την προετοιμασία του e-shop σας για τη διάρκεια της Black Friday. Πέρα όμως από αυτές, η πρόσληψη επιπλέον προσωπικού, η οργάνωση της αποθήκης για γρήγορη διαλογή και συσκευασία αποτελούν επιπλέον συμβουλές που καθορίζουν την επιτυχία του e-shop σας για την Black Friday.

Εάν ακολουθήσετε όλες τις παραπάνω συμβουλές  είναι σίγουρο ότι έχετε εξασφαλίσει την αύξηση των κερδών σας και την ικανοποίηση των πελατών σας.

Ως extra tip, σας προτείνουμε με τη σειρά μας και την συνεχή παρακολούθηση των παραγγελιών και των αποστολών σας ώστε η παράδοση να γίνεται μία εύκολη και γρήγορη διαδικασία.