3 Νέες Τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο (2023)

3 Νέες Τάσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο (2023)

Το 2022 έφυγε και ήρθε η ώρα να δούμε μπροστά στο 2023 και παρατηρώντας τις αλλαγές στην τεχνολογία να αποφασίσουμε τι θα πρέπει να αλλάξουμε στον τρόπο λειτουργίας του eshop μας και ποιες είναι οι τάσεις που εμφανίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023.

Παρατηρώντας τι συμβαίνει σε μεγάλες αγορές στο εξωτερικό και αναλύοντας πρόσφατα δημιοσιεύματα του shopify, έχουμε ετοιμάσει το παρακάτω απλό άρθρο για να ενημερωθείτε για τις τάσεις και τις εξελίξεις του ηλεκτρονικού εμπορίου και να προετοιμαστείτε κατάλληλα με τα εργαλεία και τη γνώση που χρειάζεται!

Πολύ συχνά μας ρωτάτε αν θα πρέπει να κάνετε πολλές αλλαγές στον τρόπο που δουλεύετε προκειμένου να εξελίξετε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Η απάντηση διαφέρει ανάλογα με το πόση τεχνολογία και καινοτομία θέλετε να εισάγεται στον τρόπο λειτουργία σας καθώς και το μέγεθος της επένδυσης που θέλετε να κάνετε.

Οι παρακάτω τάσεις που αναφέρουμε μπορούν να ξεκινήσουν με ενα πολύ χαμηλό κόστος και να δώσουν μοναδικά αποτελέσματα στον τρόπο λειτουργείας σας αλλα και στην απήχηση και την αγάπη που θα δείξει το αγοραστικό κοινό σας.

Πάμε λοιπόν να δούμε πολύ σύντομα ποιές είναι οι νέες τάσεις στο χώρο και πως μπορούν να σου δώσουν προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών σου με απλά παραδείγματα που μπορείτε να αξιοποιήσετε στην online επιχείρησή σας.


Τάση 1: Μοναδική εμπειρία των πελατών σου

Η ετήσια έκθεση του Shopify The Future of E-commerce 2023 προβλέπει ότι η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου θα τροφοδοτήσει ρεκόρ υψηλού διαδικτυακού ανταγωνισμού. Η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αναπτύσσεται το 2023 και το 2024, κάτι που αναπόφευκτα θα αυξήσει το κόστος απόκτησης πελατών. Δεν είναι όλοι εξοπλισμένοι για να ανταγωνίζονται την εμπειρία των πελατών, γεγονός που δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μάρκες με μια συναρπαστική εμπειρία παντός καναλιού.

Με απλά λόγια τι μπορείς να κάνεις;

Θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι η εμπειρία των πελατών στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα είναι κορυφαία.

Η εμπειρία ενός πελάτη δεν αφορά μόνο τα κλικ που κάνει κάποιος για να βάλει στο καλάθι του τα προιόντα. Η εμπειρία έχει να κάνει με όλο το ταξίδι απο τη στιγμή που βλέπει κάποιος μια διαφήμιση για το eshop σου μέχρι να φτάσει να αγοράσει τα προιοντα απο το κατάστημά σου και μέχρι να τα παραλάβει (δηλαδή μέχρι να φτάσουν τα προίόντα στο σπίτι του και πηγαίνοντας ένα βήμα παραπέρα μέχρι να ανοίξει τη συσκευασία και να χαμογελάσει!

Όλη αυτή η εμπειρία θα πρέπει να είναι τόσο δυνατή που θα μιλάει για αυτήν, θα βγάζει φωτογραφίες για να δείχνει στους φίλους/φιλες πόσο μοναδικό ηταν αυτό που του ήρθε και πόσο πολύ θα πρότεινε σε άλλους να το αγοράσουν.

Σημαντικό ρόλο λοιπόν στην εμπειρία αυτή έχουν τα παρακάτω στοιχεία:

  • Μοναδική διαφήμιση (με χιούμορ ή με εξυπνάδα που θα αποτυπωθεί στο μυαλό του καταναλωτή)
  • Εύκολη διαδικασία ηλεκτρονικής παραγγελίας
  • Εύκολη πληρωμή
  • Φοβερή Υποστήριξη πρίν και μετά την παραγγελία
  • Αποστολή δέματος γρήγορα και εύκολα με τη χρήση τεχνολογικών εργαλείων (HINT: δες παρακάτω πως το weship μπορεί να βοηθήσει σε αυτό)
  • Μοναδική συσκευασία για να δώσει στον πελάτη ενα μοναδικο unboxing experience

Σε πρόσφατο σχετικό δημοσίευμα λοιπον η Shopify υπογραμμίζει ότι όταν εξετάζουμε την εκπλήρωση παραγγελιών, κάθε ηλεκτονικό κατάστημα θα πρέπει να φροντίσει να προσφέρει μια γρήγορη εκπλήρωση παραγγελία και μια γρήγορα αποστολή στον χώρο του δέματος. Τέλος το Shopify υπογραμμίζει πόσο σημαντικό είναι τα νεα ηλεκτρονικά καταστήματα να χρησιμοποιούν τεχνολογίες που βοηθούν στο transparency, δίνουν δηλαδή την δυνατότητα στον πελάτη του καταστήματός σου να γνωρίζει κάθε στιγμή ποια είναι η εξέλιξη της παραγγελίας του!


Τάση 2: Προστασία του περιβάλλοντος (sustainability)

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι να προστατεύουμε το περιβάλλον. Έτσι πλέον αρχίζουν να γίνονται ακόμα πιο ευαίσθητοι και να προτιμούν εταιρείες οι οποίες δείχνουν ευαισθησία στο κομμάτι αυτό.

Η πρόσφατη αναφορά του Shopify's με τίτλο "Future of Ecommerce 2021" αναφέρει ότι το ποσοστό των καταναλωτών που θέλουν οι μάρκες να είναι κοινωνικά υπεύθυνες είναι 41,8%. Και σύμφωνα με την ίδια έκθεση, οι καταναλωτές τείνουν να αγοράζουν από εταιρείες με φήμη για περιβαλλοντική ευθύνη.

Γιατί είναι σημαντικό για το eshop σου και τι θα πρέπει να κάνεις;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να βοηθήσεις σε αυτό το κομμάτι.

Ενδεικτικά αναφέρουμε:

  • Ανακυκλωσιμα υλικά συσκευασίας
  • Μειωμένα μεγέθη συσκευασίας
  • Εφαρμογές/plugins που μπαίνουν στο eshop σου και βοηθούν τους πελάτες σου να βοηθήσουν ενεργά το περιβάλλον (όπως το plantee ) δίνοντάς σου πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές σου
  • Branded pages που αναφέρουν τις ενέργειες που έχεις κάνει σαν κατάστημα για το περιβάλλον
  • Χρήση Fulfillment centers που βρίσκονται κοντά σε αστικά κέντρα για να γίνονται μικρότερες διαδρομές αποστολής και τελικά να δημιουργείται χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα

Τάση 3: Προώθηση προιόντων σε πολλά ηλεκτρονικά κανάλια

Το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη χρήση πολλαπλών καναλιών ή πολυκαναλικό ηλεκτρονικό εμπόριο υπάρχει εδώ και αρκετό καιρό.

Ακόμα, με τους γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon να επεκτείνονται σε νέες αγορές, η προσέγγιση πολλαπλών καναλιών πιθανότατα εξακολουθεί να είναι μια συναρπαστική εναλλακτική λύση για τους διαδικτυακούς εμπόρους στο μέλλον.

Τι είναι όμως το πολυκαναλικό ηλεκτρονικό εμπόριο;

Πολύ απλά ειναι η πώληση των προϊόντων του καταστήματός σου σε πολλαπλά σημεια στο internet. Αυτό σημαίνει οτι έχεις πολλές βιτρίνες για το ίδιο κατάστημα μπαίνοντας σε πλατφόρμες όπως το bestprice, skroutz κλπ.

Ωστόσο, για να κάνεις σωστή διαχείριση των πολυκαναλικών πωλήσεων θα πρέπει να έχεις προετοιμάσει κατάλληλα το operation και το support σου για να είσαι έτοιμος να διαχειριστείς αυτές τις παραγγελίες και να μην...χάσεις την μπάλα.

Τι μπορείς να κάνεις για να ενισχύσεις τις πωλήσεις μέσω διαφορετικών καναλιών;

Δές παρακάτω τη λίστα για να μάθεις τις απαραίτητες ενέργειες που θα πρέπει να κάνεις!

  1. Χρησιμοποιείστε σωστά εργαλεία που σας βοηθούν να καταφέρετε να πουλάτε στα κανάλια που προτιμάτε (support, chat, operations κλπ.)
  2. Μάθετε αν το τρέχον σύνολο εργαλείων σας επιτρέπει να συνδέσετε πολλά καταστήματα, αγορές ή πλατφόρμες στο ίδιο απόθεμα (ρωτήστε μας!)
  3. Αυτοματοποιήστε τις αποστολές σας με το weship.gr και συνδεθείτε με το ηλεκτρονικό κατάστημά σας

Στείλτε μας σήμερα μήνυμα για να κανονίσουμε μια συνάντηση μαζί σας και να απογειώσουμε το ηλεκτρονικό σας κατάστημα!

Μάθε σήμερα πως τα μεγαλύτερα eshop στην Ελλάδα εμπιστεύονται το weship για τις αποστολές των δεμάτων τους!